Ευστράτιος Γ. Καβρουδάκης MD, MSc, IOC Dip Sp Ph

Χειρουργός Ορθοπαιδικός - Τραυματιολόγος - Αθλητίατρος

I.O.C. Diploma in Sports Medicine

Master Μεταβολικά Νοσήματα των Οστών-Οστεοπόρωση

Επιστημονικός Συνεργάτης Γ΄ Ορθοπαιδικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών

Επιμελητής Κλινικής Ορθοπαιδικής και Αθλητικής Ορθοπαιδικής Νοσοκομείου Metropolitan

 
Τηλ: 210 9841008
Κιν: 6973 729469

Οσφυαλγία: 9 Συμβουλές για νέες μαμάδες (...και μπαμπάδες) | 03/05/2015

Συχνά οι έγκυες γυναίκες παραπονιούνται για οσφυαλγία. Συνήθως τα συμπτώματα  υποχωρούν  μέσα σε 2 εβδομάδες από τον τοκετό. Η οσφυαλγία κάνει ξανά την εμφάνισή της καθώς ξεκινάτε να σηκώνετε και να κουβαλάτε το παιδί καθημερινά. Καθώς το παιδί μεγαλώνει, αυξάνονται και οι πιθανότητες εμφάνισης της οσφυαλγίας.

 Η μεταφορά ενός παιδιού στην αγκαλιά καταπονεί την μέση σας. Αρχικώς σηκώνετε ένα μωρό βάρους 3,5 με 4 κιλά μέχρι και 50 φορές την ημέρα. Κλείνοντας το παιδί το ένα έτος, εσείς φτάνετε να σηκώνετε και να κουβαλάτε καθημερινά 8 με 10 κιλά. Δύο χρόνια αργότερα θα σηκώνετε μέχρι και 15 κιλά ημερησίως.

Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφύγετε τους πόνους και τους τραυματισμούς στη μέση. Πολλές από αυτές θα φανούν χρήσιμες και στους νέους μπαμπάδες!!!

  1. Ξεκινήστε να γυμνάζεστε σύντομα μετά την γέννα για να αποκαταστήσετε το μυϊκό τόνο των κοιλιακών και των ραχιαίων μυών. Όσο το μωρό κοιμάται αφιερώστε 10 λεπτά για διατάσεις. Αυτό θα σας βοηθήσει να επανακτήσετε ευελιξία στα ισχία και τη μέση σας.
  2. Προσπαθήστε να επανέλθετε στο κανονικό σωματικό σας βάρος μέσα σε ενάμιση με δύο μήνες μετά την γέννα. Ακούγεται δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Τα παραπανίσια κιλά της εγκυμοσύνης προσθέτουν ένα ακόμη βάρος στην ήδη καταπονημένη μέση σας.
  3. Μην σηκώνετε το μωρό με τεντωμένα τα χέρια σας. Φέρτε το μωρό κοντά στο στήθος σας πριν το σηκώσετε και προσπαθήστε να αποφύγετε τις στροφές του κορμού σας.
  4. Για να σηκώσετε το μωρό από το πάτωμα, λυγίστε τα γόνατα και όχι τη μέση σας. Κάνετε βαθύ κάθισμα, σφίξτε τους κοιλιακούς σας και σηκωθείτε βάζοντας δύναμη στα πόδια.
  5. Αφαιρέστε το τραπεζάκι από το καθισματάκι του μωρού πριν δοκιμάσετε να βάλετε ή να βγάλετε το μωρό από αυτό.
  6. Χρησιμοποιήστε «μάρσιπο» για να κουβαλάτε το μωρό.
  7. Μην κουβαλάτε τα παιδία κρατώντας τα χαμηλά στο ύψος του ισχίου σας. Αυτό επιβαρύνει υπέρμετρα τους μύες της μέσης σας.
  8. Για να αποφύγετε την ραχιαλγία κατά τη διάρκεια του θηλασμού, φέρτε το μωρό στο στήθος σας αντί να σκύβετε πάνω από το μωρό. Όσο θηλάζετε, να κάθεστε καρέκλα με σταθερή πλάτη και όχι σε μαλακό καναπέ.
  9. Μην στέκεστε έξω από το αυτοκίνητο προσπαθώντας να βάλετε το παιδί στο ειδικό καθισματάκι. Καθίστε εσείς πρώτα στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και μετά τοποθετήστε και δέστε το μωρό. Δυστυχώς θα ανακαλύψετε πως το παλιό αγαπημένο σας δίπορτο αυτοκίνητο δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες της οικογένειάς σας…

Εάν έχετε υποβληθεί σε καισαρική τομή θα πρέπει να περιμένετε τουλάχιστον έξι εβδομάδες πριν ξεκινήσετε να γυμνάζεστε και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γυναικολόγου σας. Ο κίνδυνος οσφυαλγίας είναι υψηλότερος στις νέες υπέρβαρες γυναίκες. 

Πηγή ΑΑOS-OrthoInfo

Πρόσφατα Άρθρα

Επικοινωνία

Ευστράτιος Καβρουδάκης (MD, MSc)

Καλυψούς 18, Παλαιό Φάληρο
ΤΚ: 17562
Δέχεται κατόπιν ραντεβού

Ωράριο Λειτουργίας Ιατρείου
Δευτ.- Παρασκευή : 17:00-22:00

Newsletter

Παρακαλώ εισάγετε έγκυρο email
Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
ΕΝΤΑΞΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ