Ευστράτιος Γ. Καβρουδάκης MD, MSc, IOC Dip Sp Ph

Χειρουργός Ορθοπαιδικός - Τραυματιολόγος - Αθλητίατρος

I.O.C. Diploma in Sports Medicine

Master Μεταβολικά Νοσήματα των Οστών-Οστεοπόρωση

Επιστημονικός Συνεργάτης Γ΄ Ορθοπαιδικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών

Επιμελητής Κλινικής Ορθοπαιδικής και Αθλητικής Ορθοπαιδικής Νοσοκομείου Metropolitan

 
Τηλ: 210 9841008
Κιν: 6973 729469

Ποδόσφαιρο


Οι ποδοσφαιριστές υφίστανται τους περισσότερους τραυματισμούς από ό, τι οι αθλητές σε οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Οι περισσότεροι προκαλούνται από τη σύγκρουση με άλλους παίκτες ή την κακή προσγείωση μετά από ένα άλμα. Περίπου το ένα τέταρτο των τραυματισμών οφείλεται σε υπερβολική χρήση κάποιας ανατομικής περιοχής και σταδιακά εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Τι μπορούν να κάνουν λοιπόν οι παίκτες (και οι ενδιαφερόμενοι γονείς τους!) για να προστατευθούν από τους τραυματισμούς;

Κοινοί ποδοσφαιρικοί τραυματισμοί

Εδώ είναι μερικοί από τους πιο κοινούς ποδοσφαιρικούς τραυματισμούς και μερικές συμβουλές για να παραμείνετε ασφαλείς μέσα στο γήπεδο. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία παίκτες είναι πιο πιθανό να τραυματιστούν σε σχέση με τους νεότερους ομολόγους τους και υπάρχει μεγαλύτερη εμφάνιση τραυματισμών κατά τη διάρκεια των επίσημων αγώνων σε σύγκριση με τις προπονήσεις. 

Θλάσεις των οπίσθιων μηριαίων μυών

Οι θλάσεις των οπίσθιων μηριαίων μυών είναι εξαιρετικά συνηθισμένοι στο ποδόσφαιρο και προκύπτουν όταν οι μύες εκτείνονται βίαια πέρα ​​από τα όριά τους, καταλήγοντας σε ένα σκίσιμο. Οι θλάσεις αυτές κατηγοτιοποιούνται ως πρώτου, δευτέρο ή τρίτου βαθμού. Ο πρώτος βαθμός είναι η πιο ήπια μορφή θλάσης και ο τρίτος βαθμός το πιο σοβαρό. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους πρόληψης των τραυματισμών των οπισθίων μηριαίων μυών είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει επαρκή και σωστή προθέρμανση  πριν παίξετε. Η προθέρμανση πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά, ξεκινώντας απαλά και φτάνοντας σε πλήρη δραστηριότητα.

Εάν υποφέρετε από τραυματισμό Hamstring, εφαρμόστε το πρωτόκολλο RICE: - Ανάπαυση - Πάγο - Συμπίεση - Ανύψωση 

Ανάλογα με τη σοβαρότητα της θλάσης, μπορεί να χρειαστεί να αποφύγετε να παίζετε για διάστημα μεταξύ δύο εβδομάδων και τριών μηνών.

Διάστρεμμα στην ποδοκνημική άρθρωση 

Το διάστρεμμα εμφανίζεται συνήθως όταν η άρθρωση γυρίζει βίαια προς τα μέσα. Το αποτέλεσμα είναι να προκληθεί βλάβη στον μαλακό ιστό, κυρίως στους συνδέσμους και μερικές φορές και στον θύλακο που περιβάλλει την άρθρωση. Η περίδεση και η στήριξη της άρθρωσηςμπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του κινδύνου διάσπασης των συνδέσμων. Εάν ένας παίκτης έχει αστάθεια στις ποδοκνημικές αρθρώσεις, η ενίσχυση της ιδιοδεκτικότητας μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της περιοχής και στη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Αν υποστείτε διάστρεμμα στην ποδοκνημική σας κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού, σκεφτείτε PRICE: - Προστατέψτε - Ξεκουράσου - Πάγο - Συμπίεση - Ανύψωση

Προσέξτε να μην τοποθετείτε πάγο απευθείας σε μη προστατευμένο δέρμα!


Τραυματισμός του αρθρικού χόνδρου του γόνατος

Κάθε άρθρωση γόνατος έχει δύο μηνίσκους, οι οποίοι είναι σκληροί ινώδεις χόνδροι που προστατεύουν την άρθρωση καθώς κάμπτεται. Όταν το γόνατο λυγίζει σωστά, ο μηρός ρολάρει πάνω στην επιφάνεια της κνήμης. Εάν υπάρξει μια στροφική κίνηση, ωστόσο, οι μηνίσκοι μπορεί να μπλοκαριστούν μεταξύ των δύο οστών και ένα σκίσιμο μπορεί να προκύψει. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πόνο και οίδημα. Δυστυχώς, υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τις ρήξεις των χόνδρων του γόνατος εκτός από το να εξασφαλίσετε ότι έχετε ισχυρούς μύες (τετρακέφαλο και οπίσθιους μηριαίους). Εάν πάσχετε από βλάβη του χόνδρου, η θεραπεία θα εξαρτηθεί από τη σοβαρότητα της ρήξης (βλέπε κατηγορία Παθήσεις/Γόνατο). Ένα μικρό σκίσιμο μπορεί να αυτοιαθεί. ΟΙ πιο σοβαρές βλάβες μπορεί να απαιτήσουν χειρουργική επέμβαση για να αποκατασταθούν.

Ρήξη του Προσθίου Χιαστού Συνδέσμου του γόνατος

Ο πρόσθιος σύνδεσμος διασταύρωσης (ACL) βρίσκεται βαθιά στην άρθρωση του γόνατος, συνδέοντας το μηριαίο οστό με το οστό της γνάθου. Ο σύνδεσμος μπορεί να υποστεί βλάβη όταν προσγειωθεί σε ένα γόνατο που είναι υπερβολικά εκτεταμένο ή εάν το βάρος του αντιπάλου συνθλίβει το γόνατο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο καλύτερος τρόπος να αποτραπεί ο τραυματισμός είναι να χρησιμοποιήσετε μια πλακέτα ταλάντωσης για να βελτιώσετε την ικανότητα και την ισορροπία ενός σκέλους. Όλοι οι τραυματισμοί ACL απαιτούν τη γνώμη ενός ορθοπεδικού συμβούλου. Είναι σημαντικό να εφαρμόσετε το πρωτόκολλο PRICE (προστασία, ξεκούραση, πάγος, συμπίεση, ανύψωση) και να μην βαδίζετε πάρα πολύ στο τραυματισμένο πόδι.

Πόνος στη βουβωνική περιοχή

Ο πόνος στη βουνική περιοχή είναι επίσης αρκετά κοινός σε ποδοσφαιριστές και εάν παίζετε τακτικά αυτό θα μπορούσε ασφαλώς να επηρεάσει την απόδοσή σας και την απόλαυση του παιχνιδιού. Η Ηβική Οστείτιδα είναι μια κοινή αιτία για πόνο στην βουβωνική χώρα. Προκαλείται από αστάθεια των πυελικών οστών και ενώ η υπερβολική χρήση είναι συνήθως βασική αιτία για αυτή την κατάσταση, ένα συγκεκριμένο περιστατικό μπορεί να σημαίνει ότι τα συμπτώματα γίνονται πιο σοβαρά.

Είναι απαραίτητο οι τραυματισμοί αυτοί να διερευνηθούν από έναν ορθοπεδικό ειδικό!

 

Πρόσφατα Άρθρα

Επικοινωνία

Ευστράτιος Καβρουδάκης (MD, MSc)

Καλυψούς 18, Παλαιό Φάληρο
ΤΚ: 17562
Δέχεται κατόπιν ραντεβού

Ωράριο Λειτουργίας Ιατρείου
Δευτ.- Παρασκευή : 17:00-22:00

Newsletter

Παρακαλώ εισάγετε έγκυρο email
Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
ΕΝΤΑΞΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ